Treks fart maskine No. 1 eller den hurtigeste Racercykel, som Trek nogensinde har Designet. Med Trek Madone SLR 7 Gen 7, har du den ultimative aero racercykel, som du vil elske både æstetisk og fartmæssigt. Vi garantere dig nye og hurtigere gennemsnitsfart, på dine sædvanlige ruter. Madone SLR 7, vil skære sig igennem modvinden, og aerodynamikken, får dig til at føle dig som et med racercyklen. Vil du det ypperste, er der ingen vej udenom Trek Madone SLR.
Trek Madone SLR 7 Gen 7, er Drømmecyklen til den ambitiøse rytter
Vi lægger ikke skjul på at Trek Madone SLR 7 Gen 7, er en stiv og aerodynamisk racercykel. Den er tilegnet den ambitiøse rytter, der har mod på at sidde aggressivt og med en toprytters position. Trek Madone er en såkaldt Aero racer, og er skabt til fart og høj hastighed. Den opfører sig som en Formel 1 racerbil, som betyder direkte overførsel af dine Watt fra trådet, til landevejen asfalt. Den er præcis og konsekvent i sving og kurver, og accelere hurtigere end alle andre aero racercykler.
Den ultimative racercykel – Trek´s hurtigste landevejscykel nogensinde
Berømt racercykel med en stolt tradition og hurtigere end nogen anden. Med 7. generation på gaden er den helt nye Madone SLR Treks hurtigste og letteste Madone med skivebremser nogensinde. Den flytter grænserne for det mulige, med en suveræn kombination af avanceret aerodynamik, uovertrufne cykelegenskaber og ultra lav vægt. Madone SLR er en konkurrence og Løbs racercykel med IsoFlow-teknologi, som giver dig alle fordele i form af fart og komfort.
Trek Madone SLR 7 Gen 7, og hvorfor du vil elske den
IsoFlow-teknologi gør seatmasten fleksibel og giver en mere komfortabel kørsel, samtidig med at stellets aerodynamik forbedres vægten bringes ned
Trådløs Ultegra Di2 giver hurtige, lette og velreagerende skift
800 Series OCLV Carbon er Treks hidtil letteste kulfiberlaminat, der gør Madone hurtigere på alle underlag under alle forhold
Madone Project One ICON laktemaerne forvandler den ultimative racercykel til et ægte kunstværk
Trek Madone SLR 7, er det rigtige valg for dig, hvis…
Du prioriterer hastighed højest, og du vil have vores bedste aerodynamiske landevejsstel med helt ny aerodynamisk IsoFlow-komfortteknologi til at få lavere gram og watt. Du går op i de skønne ting, såsom et elektronisk Shimano Ultegra Di2 gearsystem, der er utrolig hurtigt og ensartet under alle forhold.
Teknologien bag Trek Madone SLR
Et letvægtsstel med vores bedste 800 Series OCLV-kulfiber, ny Kammtail Virtual Foil aerodynamisk rørudformning, aerodynamisk og vibrationsdæmpende IsoFlow-teknologi og usynlig kabelføring. Et trådløst, elektronisk 2×12 Shimano Ultegra Di2 gearsystem og hydrauliske Flat-Mount skivebremser, Tubeless Ready Bontrager Aeolus Pro 51 kulfiberhjul og integreret OCLV Carbon styr/frempind.
Kort sagt om Trek Madone SLR 7
Trek Madone SLR 7 Gen 7, er suverænt, den hurtigeste landevejs racercykel på markedet. Den er samtidigt et mesterværk i design og teknologisk vidunder.
Shimano Ultegra hydraulic disc, BR-R8170 flat mount caliper, resin pad w/fin
Bremseskive
Shimano MT800, centerlock, 160 mm
Rotorstørrelse
Maks. bremseskivestørrelse: 160 mm for og bag
Vægt
Vægt
56 – 7,48 kg / 16,51 lbs
Vægtgrænse
Den maksimalt tilladte vægtbelastning for denne cykel (totalvægt for cykel, cyklist og last/bagage) er 125 kg.
0/5
(0 Reviews)
0/5
(0 Reviews)
Størrelse og Geometri for Trek Madone SLR 7 Gen 7
Størrelser
Størrelse
Personens højde
Skridtlængde
47
152 – 158 cm
5’0″ – 5’2″
71 – 75 cm
28″ – 30″
50
158 – 163 cm
5’2″ – 5’4″
74 – 77 cm
29″ – 30″
52
163 – 168 cm
5’4″ – 5’6″
76 – 79 cm
30″ – 31″
54
168 – 174 cm
5’6″ – 5’9″
78 – 82 cm
31″ – 32″
56
174 – 180 cm
5’9″ – 5’11”
81 – 85 cm
32″ – 33″
58
180 – 185 cm
5’11” – 6’1″
84 – 87 cm
33″ – 34″
60
185 – 190 cm
6’1″ – 6’3″
86 – 90 cm
34″ – 35″
62
190 – 195 cm
6’3″ – 6’5″
89 – 92 cm
35″ – 36″
Geometri
Alle mål er i cm, medmindre andet fremgår.
Sizing table
Stelstr. tal
Hjulstørrelse
A — Sadelrør
B — Sadelrørsvinkel
C — Kronrørslængde
D — Kronrørsvinkel
E — Faktisk overrørslængde
G — Krankboksens drop
H — Kædestagslængde
I — Offset
J — Efterløb
K — Akselafstand
L — Skridthøjde
M — Stellængde (reach)
N — Stellets stakhøjde
Frempindens længde
Sadelskinnehøjde min. (m/lav mast)
Sadelskinnehøjde maks. (m/lav mast)
Sadelskinnehøjde min. (m/høj mast)
Sadelskinnehøjde maks. (m/høj mast)
47 cm
700c
42.4
74.6°
10.0
72.1°
51.2
7.2
41.0
4.5
6.8
97.2
69.2
37.3
50.7
80.0
55.0
62.0
58.5
65.5
50 cm
700c
45.3
74.6°
11.1
72.1°
52.1
7.2
41.0
4.5
6.2
97.4
71.1
37.8
52.1
90.0
58.0
65.0
61.5
68.5
52 cm
700c
48.3
74.2°
12.1
72.8°
53.4
7.2
41.0
4.5
5.8
97.7
73.2
38.3
53.3
90.0
61.0
68.0
64.5
71.5
54 cm
700c
49.6
73.7°
13.1
73.0°
54.3
7.0
41.0
4.5
5.6
98.1
74.4
38.6
54.1
90.0
63.5
70.5
67.0
74.0
56 cm
700c
52.5
73.3°
15.1
73.5°
55.9
7.0
41.0
4.0
5.8
98.3
76.8
39.1
56.3
100.0
66.5
73.0
70.0
76.5
58 cm
700c
55.3
73.0°
17.1
73.8°
57.4
6.8
41.1
4.0
5.7
99.2
79.3
39.6
58.1
100.0
68.5
75.5
72.0
79.0
60 cm
700c
57.3
72.8°
19.1
73.9°
58.6
6.8
41.1
4.0
5.6
100.1
81.1
39.9
60.1
110.0
70.5
77.5
74.0
81.0
62 cm
700c
59.3
72.5°
21.1
73.9°
59.8
6.8
41.2
4.0
5.6
101.0
82.9
40.3
62.0
110.0
73.0
80.5
76.5
84.0
0/5
(0 Reviews)
0/5
(0 Reviews)
FAQ Spørgsmål og svar vedrørende Trek Madone SLR 7 Gen 7
Spm. Hvad er anderledes ved stellet i forhold til tidligere versioner?
Svar: Der er flere vigtige nye funktioner, der er udviklet til den nye Madone SLR:
• Kammtail-formning – helt nye aerodynamiske rørformer
• IsoFlow – ny sadelrørsteknologi med komfortable, eftergivende egenskaber samt en øget aerodynamik og lavere stelvægt
• Sadelpindklampe og styr-/frempindsdæksel – nye komponenter med flere dækselvarianter
• Styrets form og fronten – nye former, primært af drop med en ny udformning til forbedret ergonomi og aerodynamik
Spm. Er IsoFlow justerbar? Sv. Nej, IsoFlow er fastindstillet med den optimale balance mellem aerodynamik, vægt og komfort på alle stelstørrelser.
Spm. Hvad er den maksimale dækstørrelse? Sv. Der kan monteres op til 28c Trek-standarddæk.
Spm.: Kan der monteres mekanisk geargruppe? Sv. På denne Madone SLR kan der kun monteres elektroniske geargrupper (Shimano Di2, SRAM eTap AXS mv.).
Spm. Hvilken bagbremsetype har cyklen, og hvad er den maksimale bremseskivestørrelse? Svar: Flatmount 140 bagbremsebeslag, 160 mm maksimal rotorstørrelse.
Spm. Hvilken forbremsetype har cyklen, og hvad er den maksimale bremseskivestørrelse? Svar: Flatmount skivebremse foran, 160 mm maksimal rotorstørrelse.
Spm. Hvad er navbredden? Sv. 142 mm (x 12 mm), 100 mm (x 12 mm).
Spm. Hvilken type krankboks er der monteret? Sv. T47-krankboks.
Spm. Kan der monteres pedalarme med 30 mm aksler? Svar: Ja, men kontrollér med producenten af pedalarme, at de passer til T47 krankbokse.
Spm. Kan der monteres slangeløse dæk på disse cykler? Hvilke yderligere monteringsdele skal der bruges? Sv. Fælgene er beregnet til slangeløs montering, men cyklen leveres med almindelige slanger samt dæk og fælgbånd, der ikke er beregnet til slangeløs. Dækforseglingsvæske samt dæk, fælgbånd og ventiler til slangeløs montering skal købes som ekstraudstyr for at skifte til slangeløs.
Spm. Er der studser til tilbehør? Sv. Ja, cyklen har nye studser til tilbehør, bl.a. en lygteclips til sadelpinden på Madone SLR (varenr. #5291256), som er ekstraudstyr, og 1 Blendr-holder forrest til Madone SLR (varenr. 5306655), der medfølger på cyklen og kan tilkøbes.
Spm. Hvilken stelgeometri har cyklen? Sv. H1.5-stelgeometri beregnet til konkurrencecykling.
Spm. Hvad er anderledes ved den nye styr-/frempindskombination? Sv. Styr-/frempindskombinationen har fladere reach med udadvinklede drop til forbedret ergonomi og aerodynamik. Der er nogle få bikefit-relaterede ting at være opmærksom på:
• Bredden på dette styr måles ved droppene
• Styret er 3 cm smallere på manchetterne end i droppene
• Reach: 80 mm
• Drop: 124 mm
Eksempel: Overvejer du en styr-/frempindskombination på 42×100 mm? Der er 42 cm mellem droppene midt-til-midt, og mellem manchetterne (hvor betjeningsgrebene er monteret) er der 39 cm.
Spm. Skal jeg vælge en styr-/frempindskombination, der er større? Sv. Nej. Selvom bredden mellem manchetterne er 3 cm smallere, og hvis du normalt cykler med et 40 cm styr, skal du vælge 40 cm styret/frempinden for at få maksimal ergonomi og aerodynamik.
Spm. Passer den nye styr-/frempindskombination sammen med aerodynamiske styrforlængere? Sv. Nej.
Spm. Hvilke frempinde kan der monteres på denne cykel? Sv. Der kan monteres få bestemte typer af frempinde, som alle kræver et særskilt lejedæksel, nemlig den helt nye Madone SLR-styr/frempindskombination, en almindelig 31,8 mm frempind eller styr-/frempindskombination og RCS Pro-frempinden.
Spm. Hvad er maks. og min. sadelhøjde for hver stelstørrelse og sadelpind? Sv. Se stelgeometri-skemaet på cyklens produktside.
Spm. Er der opbevaringsrum i stellet? Sv. Nej, det smalle skrårør er aerodynamisk optimeret.
Spm. Hvilken sadelpind leveres de forskellige cykelstørrelser med? Sv. Cykler i str. 47-54 har en kort sadelpind, og cykler i str. 56-62 en lang sadelpind. Alle standardmonterede sadelpinde har 0 mm offset.
Spm. Er sadelpinden justerbar? Sv. Ja. Sadelpindskilen kan vendes, så der er større justeringsmulighed i højden med den samme sadelpind.
Spm. Hvordan udskiftes sadelpinden?
Sv. Løsn sadelpindsbolten, afmonter sadelpinden, isæt en ny sadelpind, og spænd bolten med det foreskrevne tilspændingsmoment.Spm. Er sadelpinden farveafstemt efter cyklen?
Sv. Ja, alle sadelpinde er lakeret, så de passer til stellets laktema.Spm. Hvilken styr-/frempindskombination medfølger til hver cykelstørrelse?
Sv. 47: 38 x 80 mm, 50 og 52: 40 x 90 mm, 54: 42 x 90 mm, 56-58: 42 x 100 mm, 60-62: 44 x 110 mmSpm. Hvilken type styr/frempind og sadelpind medfølger, hvis man kun køber et stelkit?
Sv. Der medfølger ikke sadelpinde eller styr/frempinde til stelkit.
Spm. Kommer Madone SLR også i Project One?
Sv. Custombygning i Project One kommer på et senere tidspunkt.
Spm. Skal jeg bruge en særlig arbejdsstand?
Svar Vi anbefaler, at du bruger en stand af sprinttypen.Spm. Hvorfor ser det ud, som om mit perfekt centrerede hjul ikke er centreret i forgaflen?
Svar Madones forgaffel er designet til at se symmetrisk ud, selvom den er nødt til at være asymmetrisk, for at der er plads til monteringsbeslagene til skivebremserne. Ved nærmere eftersyn vil denne diskrete asymmetri være synlig, da der er mere plads mellem hjul og gaffel på siden modsat gearet end på gearsiden. Det er med vilje, det er ikke en fejl.
Claus and Leo are super friendly and Leo's knowledge and work is second to none in Copenhagen. Highly recommend taking your beloved ride to Velohouse, even if, like me, you have to cross the whole city to get there.
Perseu Mandillo
Fantastisk service og fair priser! Er imponeret over den kompetente betjening + super dygtig og grundig mekaniker. Herligt med en mekaniker, som også fikser de ting man ik selv har opdaget!
Morten wennicke
The best customer service in town. I’ll never buy a bike anywhere else again. The after service is outstanding. Thank you